Rapture

Min blogg går segt just nu, har så otroligt mycket i skolan, och lite annat som tar tid av mig. Men jag kan säga en sak, jag har mycket nytt som kommer upp under helgen! Blir ett kort inlägg idag, Avicii har släppt en ny hit som enligt mig kommer bli en av årets bästa. Enjoy!

Nadia Ali – Rapture (Avicii New Generation Extended Mix) 320HQ [SIB107] 2010-10-28 Sample! // Progressive House
Avicii har gjort den igen! Denna låt la han upp som en liten preview i den videon som skulle ge honom många röster till tävlingen DJ Mag Top 100, och han kom visserligen ganska högt (plats 39), men jag trodde han skulle komma högre. Han kommer iofs bara bli större och större, med tanke på att han bara är 21 år gammal. Oavsett, denna låten kommer släppas på en EP senare, men bl.a. en remix av Tristan Garner, som också kommer äga sönder! Lite kuriosa: låten är ursprungligen från 2002, producerad av bandet Iio (uttalas ”eye-oh”), som bestod av Markus Moser och sångaren Nadia Ali. Hon har släppt 2 såkallade ”best-of-compilations” den senaste tiden, där denna är den andra (det kommer en tredje i December). Det finns många trevliga låtar på den releasen, men denna är självklart den bästa! Maxa nu volymen och njut! 5/5 toasts

Om beijner

https://proghouse.wordpress.com/ Visa alla inlägg av beijner

2 responses to “Rapture

Kommentera

